Poradnik motoryzacyjny

Najlepsze bagażniki rowerowe dla SUV Recenzje

Mówi się, że życie to podróż, a nie cel i jestem pewien, że wszyscy rowerzyści się z tym zgadzają. Zanim rozpoczniesz swoją podróż na rowerze, musisz najpierw zabrać rower na małą przejażdżkę w swoim SUV-ie. Tu właśnie przydaje się bagażnik rowerowy. Poniżej znajduje się to, co uważam za jedne z najlepszych bagażników rowerowych dla SUV.

Łatwy sposób na przewożenie dwóch rowerów

Stwierdziliśmy, że bagażnik Allen Sports montowany na bagażniku jest solidny i łatwy w użyciu. Przyszedł już zmontowany i zainstalowany na podnoszonej klapie mojego SUV-a w mgnieniu oka.

Problem z bagażnikami montowanymi na podnoszonej klapie, w przeciwieństwie do bagażników montowanych na haku holowniczym, polega na tym, że mocowania na podnoszonej klapie są zazwyczaj twarde dla wykończenia pojazdu. Bagażnik Allen używa bardzo dużych podkładek, które są delikatne dla lakieru. Tylko ciągłe użytkowanie powie na pewno, ale myślę, że ten bagażnik nadal będzie miły dla Twojego pojazdu po wielu użyciach.

Mieści dwa rowery z łatwością, trzymając je bezpiecznie za pomocą łatwych w użyciu elastycznych pasków. Przymocowaliśmy go zarówno do SUV-a, jak i sedana. Łatwiej i pewniej mocuje się go do sedana niż do SUV-a. Nadal działał dobrze na SUV-ie, ale długość i konfiguracja pasków nadaje się bardziej do bagażnika sedana niż SUV-a.

suv

Możesz zabrać ten bagażnik rowerowy na przejażdżkę

Kompaktowy bagażnik rowerowy Allen jest właśnie taki - kompaktowy. Bagażnik składa się i mieści się w małym plecaku, który jest dostarczany wraz z bagażnikiem. Podczas jazdy ledwo zauważyłem, że mam na plecach złożony bagażnik rowerowy. Jest to świetna cecha, jeśli planujesz jazdę rowerem do samochodu, a następnie powrót samochodem do domu.

Ta kompaktowa wersja bagażnika rowerowego Allen mieści tylko jeden rower, a nie dwa rowery, które może przewozić wersja premier. Jest zbudowany z tej samej jakości jak premier, i pochodzi z tego samego dożywotniej gwarancji.

Instalacja tego bagażnika jest nieco czasochłonna. Musi być rozłożony przed instalacją, ale składa się dobrze z zamkami, które utrzymują go w pozycji złożonej.

Kompaktowy Allen ma przyjemnie wyściełany kręgosłup, który stanowi miłe miejsce do odpoczynku dla roweru podczas transportu.

Kompaktowa wersja bagażnika rowerowego Allen wydaje się być nieco bardziej trzęsąca niż wersja premier. Rower trochę się chwieje podczas jazdy po drodze, ale nie wykazuje oznak chęci poluzowania się.

Plusy:

Wady:

Zdolny do przewiezienia trzech rowerów z łatwością

Jeśli musisz przewieźć trzy rowery, to jest to całkiem solidny bagażnik rowerowy. Nie używa on rzeczywistych podkładek, aby oprzeć ramę o pojazd. Rama rurowa jest wyściełana, co pozwala na oparcie całego urządzenia bliżej pojazdu, zapewniając doskonałą stabilność. Stabilność jest rzeczą, która wywarła na mnie największe wrażenie podczas korzystania z tego bagażnika.

Po zamontowaniu na pojeździe, wystaje on około 20 cali z tyłu. Jest to dużo, ale musimy pamiętać, że bagażnik mieści trzy rowery, więc musi być nieco dłuższy niż większość.

Jedynym prawdziwym problemem, jaki miałem z tym bagażnikiem, jest to, że wewnętrzny pedał roweru wewnętrznego znajduje się niewygodnie blisko pojazdu. Wynika to z konstrukcji wyściełanej ramy. Pedał nie dotykał samochodu, ale widzę, gdzie może to być problem z niektórymi rowerami.

Bagażnik jest łatwy w montażu zarówno na samochodach typu SUV jak i sedan. Gdy nie jest zamontowany na pojeździe, składane ramiona ułatwiają jego przenoszenie i przechowywanie.

Łatwe do zgięcia paski sprawiają, że przypięcie trzech rowerów jest prawie tak samo proste, jak przypięcie jednego roweru.

Plusy:

Wady:

Montaż na haku przyczepy ułatwia dostęp do klapy bagażnika.

MaxxHaul Deluxe to bagażnik na cztery rowery, który mocuje się do 2-calowego zaczepu przyczepy. Uważam, że bagażniki rowerowe montowane na haku przyczepy są najlepsze. Jedyne połączenie między bagażnikiem a pojazdem znajduje się w odbiorniku haka. Dzięki temu bagażnik rowerowy można złożyć, uzyskując dostęp do tylnej części pojazdu.

Rowery mieszczą się w wyściełanych uchwytach, które nie uszkodzą lakieru roweru. Mieliśmy problem z ustawieniem czterech rowerów w linii na bagażniku. Trzeba było się sporo namęczyć, aby znaleźć odpowiednią pozycję dla każdego roweru, tak aby wszystkie pasowały. Ale w końcu wszystkie się zmieściły. Trzy rowery zmieściły się bez problemu.

Funkcja składania jest świetna. Można uzyskać dostęp do podnoszonej klapy bez konieczności demontażu bagażnika, po prostu składając bagażnik rowerowy. Trzeba jednak zdjąć kilka rowerów. Cztery rowery są po prostu zbyt ciężkie, aby bezpiecznie złożyć.

Podsumowując, byłem pod wrażeniem trwałości i łatwości użytkowania tego bagażnika rowerowego.

Plusy:

Minusy:

Zamiast wieszać rowery na stojaku, postaw je na stojaku.

Jest to ładny bagażnik rowerowy montowany na haku. Rowery mocuje się do bagażnika na kołach. Dzięki temu zamiast wisieć na bagażniku, rowery stoją prosto na podstawkach, które mocuje się do kół za pomocą pasków. Bagażnik mieści dwa rowery, a sprzedawany oddzielnie adapter umożliwia dodanie kolejnych dwóch rowerów.

Gdy rowery są prawidłowo zamontowane do stojaka, pomiędzy każdym z nich jest prawie jedna stopa wolnej przestrzeni. Większość bagażników rowerowych przenosi rowery tak blisko siebie, że trudno jest zapobiec ich zderzaniu się. Bardzo podoba mi się taka przestrzeń między rowerami.

Bagażnik Thule T2 jest wyposażony w zintegrowane zamki linkowe do każdego roweru. Jest to świetny pomysł, ale obawiam się, że w tym projekcie zabrakło trochę szczęścia. Linki nie są dobrze zabezpieczone i mają niewielki przekrój, który można łatwo przeciąć.

Jedną z moich ulubionych cech tego bagażnika rowerowego jest to, że składa się on do bramy podnoszonej, gdy nie jest używany. Bagażnik waży niesamowite 52 funtów, więc może nie chcesz go usunąć po każdym użyciu go. Funkcja składania sprawia, że jest to praktyczne do jazdy z bagażnikiem na pojeździe, a nie rowery na bagażniku.

Moim największym zarzutem dotyczącym tego bagażnika rowerowego jest sposób mocowania go do zaczepu haka. Firma Thule stosuje pokrętło AutoAttach. Jest ono łatwe w użyciu, ale nie wydaje mi się, aby było tak bezpieczne jak stare rozwiązanie z kołkiem przez otwór w zaczepie.

Plusy:

Wady:

Bagażnik rowerowy CyclingDeal to montowany na dachu, jednośladowy bagażnik rowerowy. Mocuje się do bagażników dachowych za pomocą pasków i jest wyposażony w kluczowy zamek do zablokowania roweru do bagażnika.

Lubię mieć rower na dachu, ponieważ jest poza zasięgiem. Nie przeszkadza to w manewrowaniu przy parkowaniu ani w znalezieniu miejsca parkingowego, jak w przypadku tradycyjnych bagażników rowerowych.

Rower mocuje się do bagażnika w trzech punktach. Mocuje się go przy obu kołach i zaciska przy rurze dolnej. Oznacza to, że pasuje do rowerów z pochyloną rurą górną.

Jeśli posiadasz bagażnik dachowy, jest to praktyczny i niedrogi sposób na transport roweru.

Ze względu na sposób mocowania i tendencję do łapania wiatru, duże rowery mogą zacząć się nieco chwiać przy większych prędkościach.

Bardzo podoba mi się sposób, w jaki bagażnik rowerowy CyClingDeal bezpiecznie układa się na dachu, gdy nie jest używany.

Plusy:

Wady:

Mocny i solidny dla rowerów z szerokimi oponami

Jest to wytrzymały bagażnik dostępny w wersjach na dwa i cztery rowery. Opony roweru znajdują się w strzemionach, a górna rura jest przytrzymywana przez miękkie gumowe siodełka montażowe.

Bagażnik rowerowy Overdrive mocuje się do odbiornika haka, a producent twierdzi, że jest to dopasowanie zapobiegające chybotaniu. Bagażnik wykorzystuje gwintowany sworzeń w odbiorniku i wydaje się być dużo ciaśniejszy niż konwencjonalne zaczepy odbiornika.

Nie mogliśmy sprawić, aby ten bagażnik działał z rowerami szosowymi z cienkimi oponami. Opony tak bardzo chciały wpaść w strzemiona, że nie dało się ich prawidłowo zamocować. Ten bagażnik rowerowy jest zdecydowanie stworzony do rowerów z szerszymi oponami.

Bagażnik jest zabezpieczony dwoma zamkami cylindrycznymi, które blokują stojak do odbiornika i blokują rower do stojaka. Jest to świetna funkcja, ponieważ te zamki wydają się być mocne i bezpieczne.

Ta rzecz waży 50 funtów, ale składa się w naprawdę ładny rozmiar, aby być łatwo przenoszone i przechowywane.

Plusy:

Cons:

Lekki bagażnik, który nie chwieje się na wszystkie strony

Nie mieliśmy żadnych problemów z przewożeniem dwóch rowerów na bagażniku rowerowym Leader Accessories. Bagażnik jest montowany za pomocą dużych śrub i nakrętek, co sprawia, że prawie się nie chwieje.

Podobnie jak większość bagażników rowerowych montowanych na haku, bagażnik Leader składa się, umożliwiając dostęp do podnoszonej klapy. Ten bagażnik jest zdecydowanie najłatwiejszy do złożenia spośród wszystkich bagażników rowerowych, które sprawdziliśmy. Bagażnik waży tylko 21,6 funta. Dzięki temu nawet z jednym lub dwoma rowerami na bagażniku można go przechylić w dół, aby otworzyć klapę bagażnika.

Składa się naprawdę ładnie, dzięki czemu bagażnik jest łatwy do przenoszenia i przechowywania.

Siodełka montażowe są regulowane, więc można ustalić, jak bardzo chcemy oddalić się od siebie między rowerami, lub przesunąć siodełka na środek, gdy przewozimy tylko jeden rower.

Moją ulubioną cechą tego bagażnika jest sworzeń montażowy haka. Lider wykorzystuje gwintowany sworzeń, który utrzymuje bagażnik bezpiecznie w odbiorniku, przyczyniając się do jego praktycznie chybotliwego działania.

Plusy:

Minusy:

Przechowuj je zamknięte i bezpieczne

To, co sprawia, że jest to tak wyjątkowy bagażnik rowerowy, to fakt, że pasuje on do wnętrza SUV-a lub vana, a także do łóżka ciężarówki pick-up. Dolny bagażnik Saris montuje się do podłogi SUV-a lub vana oraz do łóżka ciężarówki.

Dolny bagażnik posiada trzy kanały, które pozwalają na wiele opcji montażu do czterech rowerów.

Po zamontowaniu jest to najbezpieczniejszy bagażnik rowerowy, jaki testowaliśmy. Rowery są bezpieczne wewnątrz vana lub SUV-a, pozostają w pozycji pionowej i napiętej, prawie się nie ruszając.

Bagażnik rowerowy Saris montuje się również do ścian garażu, co pozwala na łatwe przechowywanie rowerów w górze i na uboczu.

Aby zamontować rowery, należy zdjąć przednie koło. Uchwyty do kół sprzedawane są oddzielnie i umożliwiają bezpieczne zamocowanie kół do rowerów.

Jeśli zdecydujesz się na korzystanie z tego bagażnika rowerowego, musisz być gotowy do podjęcia zobowiązania. Zdejmowanie dolnego bagażnika po zakończeniu przewożenia rowerów nie jest praktyczne. Po zamontowaniu stojaka jest tam, aby pozostać na tak długo, jak planujesz używać go do przenoszenia rowerów.

Z tego powodu, pozwól mi to powiedzieć. Położyliśmy dolny bagażnik na wyłożonej wykładziną podłodze SUV-a. Zamontowaliśmy do niego rowery bez przykręcania dolnego bagażnika i pozostał on na swoim miejscu całkiem dobrze.

Plusy:

Minusy:

Lekki, ładny i bezpieczny

Jest to naprawdę ładny, aluminiowy bagażnik rowerowy montowany na dachu. Jednostka waży tylko 15 funtów, co jest piękno aluminium.

Montuje się łatwo do poprzeczek bagażnika dachowego za pomocą żadnych narzędzi. Mógłbym zobaczyć, gdzie ten system montażu może być problem z niskim profilu, blisko dachu, poprzeczki. Byliśmy w stanie zamontować go na moim SUV bez żadnych problemów.

Bagażnik ma kanały, które idą na długość roweru i trzymają koła w miejscu bardzo bezpiecznie. Gumowe siodełka montażowe wykorzystują klamry, a nie kołki w otworach, których używa większość bagażników.

Ponieważ jest to aluminium, może być podatny na małe chybotanie przy większych prędkościach. Producent zaleca prędkość maksymalną 60 MPH.

Bagażnik CyclingDeal to ładny bagażnik, który wygląda dobrze zamontowany na SUV-ie, niezależnie od tego, czy przewozi dwa rowery, czy jest złożony, gdy nie jest używany.

Plusy:

Minusy:

Mam dwa ulubione bagażniki rowerowe z tej listy. Mój ulubiony bagażnik montowany z tyłu to zdecydowanie bagażnik Leader Accessories Hitch Mounted. Mimo, że przewozi tylko dwa rowery, jest lekki i wytrzymały. Stwierdziliśmy, że jest łatwy w użyciu, bez żadnych problemów. I naprawdę uważam, że bagażniki rowerowe montowane na haku są najlepsze.

Mój ulubiony bagażnik montowany na dachu musi być CyclingDeal Alloy Car Roof Bicycle Carrier Rack. Jest to prawdopodobnie najłatwiejszy w użyciu bagażnik rowerowy w grupie. Jest tak lekki, że jego instalacja nie wymaga żadnego wysiłku, a do tego bezpiecznie przewozi dwa rowery. Odkładając wszystkie te techniczne rzeczy na bok, wygląda świetnie zamontowany na dachu mojego SUV-a.

Decydując się na bagażnik rowerowy jest decyzja głównie w oparciu o rodzaj rowerów jeździsz, rodzaj pojazdu używasz do ich transportu i rodzaju wycieczek rowerowych lubisz podjąć.

Jeśli lubisz podróżować na długich dystansach, może kilka wycieczek z dnia na dzień, należy rozważyć bagażnik montowany na dachu. Pozwoli Ci to na łatwy dostęp do podnoszonej klapy w celu codziennego pakowania i rozpakowywania, które idzie w parze z nocnymi przygodami.

Jeśli po prostu jak przynieść rowery na szlaki na dzień, będziesz lepiej z szybkiego i łatwego, rower na rowerze off, bagażnik zamontowany z tyłu. Jeśli masz hak holowniczy, zdecydowanie polecam bagażnik montowany na haku z tyłu.

Jeśli jesteś rowerzystą górskim, upewnij się, że bagażnik, który kupujesz jest w stanie obsłużyć dodatkową wagę i rozmiar opon roweru górskiego.

Ci z Was, którzy rozważają bagażnik rowerowy montowany na podnośniku, niech zrobią swoje badania. Upewnij się, że podkładki na bagażniku są zgodne z konfiguracją Twojego SUV-a. Umiejscowienie podkładek na pojeździe jest bardzo ważne. Takie rzeczy jak pióra wycieraczek tylnej szyby i spojlery mogą stanowić problem.

Większość bagażników rowerowych nie akceptuje rowerów z pochylonymi górnymi poprzeczkami, jak w przypadku rowerów dla dziewczynek. Nie oznacza to jednak, że nie można używać tych bagażników do takich rowerów. W większości przypadków można kupić prostą belkę górną, która mocowana jest do roweru i umożliwia zawieszenie roweru na bagażniku.

Dobrym pomysłem przy przewożeniu więcej niż jednego roweru jest owinięcie ich wokół paskiem z grzechotką. Zapobiega to ich przemieszczaniu się niezależnie od siebie i prawie eliminuje chybotanie.

Używając bagażnika montowanego na dachu, zawsze zwracaj uwagę na oznaczenia prędkości maksymalnej. Rowery zamontowane na dachu łapią wiatr, to nieuniknione.